Με σκοπό την αποσυμφόρηση των Νοτίων Προαστίων…
Αλλάζει το «μέτωπο» της παραλιακής από το Ελληνικό μέχρι τη Γλυφάδα, καθώς ξεμπλοκάρει η υλοποίηση δύο σημαντικών επεκτάσεων του μετρό αλλά και του τραμ προς τη Γλυφάδα μετά την απόφαση να προχωρήσει η ανάπλαση του Ελληνικού από τη Lamda Development, όπως μεταδίδει το imerisia.gr.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, πρόκειται για δύο έργα τα οποία αναμένεται να αλλάξουν το συγκοινωνιακό χάρτη της Αττικής, καθώς θα αποσυμφορηθούν οι κεντρικές οδικές αρτηρίες αλλά και το κέντρο της πόλης της Γλυφάδας.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η Γλυφάδα αλλά και οι όμοροι δήμοι θα εξυπηρετούνται από δύο μέσα σταθερής τροχιάς κάνοντας πιο εύκολη την πρόσβαση στο κέντρο της πόλης τόσο από τους κατοίκους όσο και από τους επισκέπτες.
Για την επέκταση του Μετρό, εξετάζεται η χάραξη ούτως ώστε να συμβάλει στη γενικότερη κάλυψη της περιοχής με δεδομένη την αξιοποίηση του χώρου του Ελληνικού και τη σύνδεσή του τόσο με το δίκτυο Μετρό της πόλης όσο και με τη νότια κατάληξη του μέσου στη Γλυφάδα.
Για την επέκταση του Τραμ, έργο μήκους 2χλμ ίσως προχωρήσει ως έχει, με τη δυνατότητα διακλάδωσης μελλοντικά υπό το πρίσμα της εμπορικής και της ζώνης κατοικίας.
Στόχος είναι να καλυφθούν οι δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες, κάτοικοι και επαγγελματίες που θα κατακλύζουν τον χώρο, καθώς χωρίς την παρουσία μέσων σταθερής τροχιάς θεωρείται βέβαιο πως η περιοχή θα κορεσθεί συγκοινωνιακά σχεδόν άμεσα. Ειδικά στη βόρεια περιοχή του ακινήτου που φτάνει στη Λ. Βουλιαγμένης, η οποία προβλέπει την ανάπτυξη μεγάλων εμπορικών καταστημάτων (malls κυρίως) η καθημερινή κίνηση στην ήδη κορεσμένη λεωφόρο να φέρει σημαντική επιβάρυνση.
Ο σχεδιασμός των δύο έργων είχε γίνει από το 2008, ωστόσο πέρυσι τα δύο έργα αποφασίστηκε να παγώσουν τουλάχιστον μέχρι το 2020. Η προώθηση όμως του έργου ανάπλασης του Ελληνικού άλλαξε τα δεδομένα και πλέον τα δύο έργα αποτελούν προτεραιότητα για την κυβέρνηση.
Στο βίντεο που έδωσε στη δημοσιότητα η Lamda Development υπάρχει σχεδιάγραμμα της διαδρομής που θα ακολουθήσει το Τραμ στο Ελληνικό. Η διαδρομή θα είναι κυκλική, εξυπηρετώντας το επιχειρηματικό και το εμπορικό κέντρο του Ελληνικού. Επίσης θα υπάρχει ανταπόκριση με τους σταθμούς Αργυρούπολη και Ελληνικό του Μετρό.
Σημειώνεται ότι ανάμεσα στα έργα, την χρηματοδότηση των οποίων θα έχει η Lamda Development, είναι και η κατασκευή της επέκτασης του Τραμ στο Ελληνικό. Μέχρι σήμερα, η Αττικό Μετρό είχε στον προγραμματισμό της την επέκταση Ελληνικό – Αμαξοστάσιο – Αργυρούπολη με τρεις σταθμούς και μήκος μόλις 1,1 χλμ.
Πρόκειται για πιο μικρή επέκταση, αφού θα έκανε χρήση της έτοιμης γραμμής μήκους 2,2 χλμ που συνδέει την λεωφόρο Ποσειδώνος με το αμαξοστάσιο του Τραμ στο Ελληνικό διασχίζοντας το χώρο του πρώην αεροδρομίου, ενώ στη συνέχεια θα έφτανε στο σταθμό Αργυρούπολη του Μετρό ο οποίος βρίσκεται σε απόσταση περίπου 1 χιλιομέτρου από το αμαξοστάσιο του Τραμ. Δεν είναι γνωστό αν τελικά η επέκταση του Τραμ στο Ελληνικό θα ακολουθήσει τη συγκεκριμένη διαδρομή, καθώς αυτό θα εξαρτηθεί από τη χωροθέτηση όσων θα κατασκευαστούν μέσα στο παλιό αεροδρόμιο.
Το σίγουρο όμως, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, ότι θα συνδέει τη γραμμή 2 του Μετρό με την παραλιακή, διασχίζοντας το πάρκο του Ελληνικού.
Ο σχεδιασμός
Η επέκταση της Γραμμής 2 του μετρό προς Γλυφάδα. αφορά 3 χλμ, με 2 νέους σταθμούς από το Ελληνικό μέχρι το κέντρο της Γλυφάδας, προϋπολογισμού 240 εκατ. ευρώ, όπως αναφέρει το δημοσίευμα.
Πρόκειται για μία επέκταση που υπάρχει στα σχέδια της Αττικό Μετρό, ήδη από την δεκαετία του 1990, όταν κατασκευάζονταν οι πρώτες γραμμές 2 και 3.
Σήμερα η επέκταση αναβιώνει με τον πιο θεαματικό τρόπο καθώς στην Αττικό Μετρό θεωρούν ότι για να είναι ολοκληρωμένη η 2η γραμμή του Μετρό πρέπει να φτάσει στα βόρειο-δυτικά στο Καματερό και στα νότια στην Γλυφάδα.
Η επέκταση θα διαθέτει 2 σταθμούς. Ο πρώτος θα είναι και πάλι πάνω στον οδικό άξονα της Λ. Βουλιαγμένης, Η ακριβής χωροθέτηση δεν είναι ακόμα γνωστή αλλά το σίγουρο είναι ότι εγκαταλείφθηκε η σκέψη για σταθμό πάνω από την Βουλιαγμένης καθώς θα εκτίνασσε το κόστος κατασκευής κατακόρυφα. Ο δεύτερο σταθμός και τερματικός θα είναι κοντά στο Δημαρχείο Γλυφάδας και σίγουρα μέσα στο εμπορικό κέντρο.
Η όδευση της σήραγγας χαρακτηρίζεται εύκολη καθώς θα είναι κατά μήκος της Λ. Βουλιαγμένης και ενός από τους κάθετους που φτάνουν στο εμπορικό κέντρο τη πόλης.
Αλλαγές στις λεωφορειακές γραμμές
Η ολοκλήρωση και των δύο επεκτάσεων αναμένεται να επιφέρει σημαντικές τροποποιήσεις στις λεωφορειακές γραμμές, σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα. Αν και ακόμα δεν έχει ξεκαθαριστεί ποια θα είναι η τύχη του αμαξοστασίου στο Ελληνικό ωστόσο πολλές από τις λεωφορειακές γραμμές οι οποίες σήμερα εξυπηρετούν την Γλυφάδα θα τροποποιηθούν και θα γίνουν απλά τροφοδοτικές προς τα δύο μέσα σταθερής τροχιάς μειώνοντας σημαντικά τους χρόνους μιας διαδρομής από το κέντρο προς την Γλυφάδα.
πηγή: http://www.irafina.gr